شناسهٔ خبر: 172743 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد؛

افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام با هدف ساماندهی پروازهای اربعین

نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام گفت: این مهم با هدف ساماندهی برای عملیات عظیم اربعین حسینی اجرایی شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آیین افتتاح و بهره برداری از سالن ترمینال جدید فرودگاه ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: این مهم با هدف ساماندهی برای عملیات عظیم اربعین حسینی اجرایی شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی این پروژه در سال ۱۴۰۰، گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم این پروژه تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پنج هزار و ۸۷۷ متر مربع مساحت این ترمینال گفت: با افزایش حدود ۲ برابری مساحت، ظرفیت پذیرش مسافر به ۷۰۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

نخجوانی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام گفت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های تجهیز و ساخت ترمینال و محوطه سازی برای این پروژه هزینه شده است و پرواز هفتگی امکان ارتقا به ۱۴۸ پرواز در هفته را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه ایلام قابلیت بهره‌برداری از همین امروز را دارد. خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افتتاح این پروژه، فرودگاه رامسر با فضای ترمینالی هزار و ۲۸۶متر با افزایش ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر و افزایش فضای اپرون به میزان ۴۵ هزار مترمربع نیز امروز افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: افتتاح و بهره برداری از فرودگاه گناباد با هزار و۷۰۰ متر ترمینال و ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند با و سرمایه‌گذاری‌های ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، تکمیل و افتتاح فرودگاه سقز پس از ۲۸ سال با زیربنای ترمینال ۲ هزار و ۶۰۰ متر و سه هزار متر باند و با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد تومان، بهره‌برداری از ترمینال مسافربری کیش با زیربنای ۴۱ هزار متر مربع بخشی از اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در بخش فرودگاهی محسوب می‌شود.

نخجوانی افزود: در فرودگاه مشهد نیز ۲۰ هزار مترمربع به ظرفیت ترمینال این فرودگاه با اعتبار حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اضافه شد و فضای اپرون این فرودگاه نیز ۸۰ هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ همت افزایش یافت. همچنین برای بهره‌برداری از سه دستگاه پل اتصال مسافر نیز حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نخجوانی در ادامه به افتتاح ترمینال شماره ۲ فرودگاه اهواز اشاره کرد و گفت: با اجرای بهسازی این ترمینال، ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

وی در پایان به نصب و بهره برداری سامانه‌های کمک ناوبری مانند ILS و دیگر سامانه‌ها در فرودگاه‌های مشهد، امام خمینی (ره) تهران، اهواز اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات خوب و مناسب دیگری چون بهسازی باندهای متعددی مثل جهرم، بم، سیرجان، کرمانشاه، خوی، پارس آباد و بندرعباس نیز انجام شد.